vrijdag 15 januari 2010

Ready for take off

Nog welgeteld vijf dagen, en we zitten op het vliegtuig richting betere oorden, Peru genaamd.

Woensdag om 8uur al stijgt ons vliegmachien op. Daarna in Madrid verspringen naar een ander vliegtuig voor nog eens 12 uur. Dat wordt plezier alom!

Daarna gaan we twee dagen cocktails drinken in Lima in de zon. Meerbepaald in Miraflores, een blijkbaar mooiere buitenwijk van Lima. Zaterdag om 14uur vertrekt onze luxebus naar Cusco. Nadat we 12uur op een vliegtuig hadden gezeten, dachten we; we doen even lekker wild en gaan 21uur op een bus zitten. Wetende dat we er met het vliegtuig in één uurtje konden staan. Maar we hebben goede redenen: het wennen aan de hoogte, het prijskaartje, het uitzicht én er wordt bingo gespeeld op de bus!
Nadat ik onze route eens gegooglemapt heb (in satellietversie) weet ik wel niet of ik uit mijn raampje zal durven kijken met al de kronkels en haarspeldbochten. (we moeten namelijk tot 3400 hoogte stijgen)

Zondag in Cusco aankomen, om drie weken bij een gastgezin te slapen en Spaanse les te volgen. 1 februari start ik met stage 1: een weeshuis (Hogares Libertad) en ergens in april begint het tweede stuk van mijn stage: een opvangtehuis voor meisjes (La Esperanza)

Hasta luego amigos!

2 opmerkingen:

  1. we hebben het gevonden om je te volgen. en dat zullen we zeker en vast doen.
    groetjes van Pieter, Yliana, ??? en Melissa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Halo Stephanie,
    Blij te lezen dat je goed bent toegekomen.
    Rust nog maar wat uit voor je aan de busreis begint.
    Zal ook veel naar de blog kijken.

    Zijt voorzichtig

    xxx bommie

    BeantwoordenVerwijderen