donderdag 21 januari 2010

No comprendo

11 uur s morgens bij jullie, maar 5uur s morgens hier..Ik wakker. Bedankt bioritme!

Gisteren, na veel te vroeg te moeten opstaan, en uiteraard wat vertraging,zijn we rond 20u local time geland in Lima. No gracias en no comprendo werden onze lijfspreuken doorheen de tocht in de luchthaven. Het was de enige manier snel af te geraken van taxichauffeurs en gsmverkopers. Wat waren we blij dat we de week ervoor nog net beslist hadden om ons te laten oppikken door iemand van onze hostel. Grappig als daar iemad met je naam op een blaadje staat.

In de hostel wilden we ons meteen aanpassen aan het lokale uur(en bij annelies blijkt dit aardig gelukt te zijn) door op het dakterras een pintje te nuttigen (lekker bier, en tzijn er van 620ml, wij belgen zijn mietjes) en te luisteren naar de live muziek. Jaja, we waren even helemaal aant wegdromem! En toch zit ik hier 5uur later klaarwakker.

Voila, ik wou maar laten weten dat alles goed verlopen is. Mijn gsm em facebook willen hier niet meewerken (hotmail wel), dus dan maar via deze weg.

PS merci aan iedereen die in het boekje geschreven heeft die yannick en mijn zus stiekem in elkaar hebben gestoken. Gelachen en ook een traantje weggepinkt op het vliegtuig!

PS Liesbet.heeeel slecht nieuzs. we 9(ik) vinden je briefje niet meer! Ik was er van overtuigd dat ik het weggestop t had in handbagage en toch... Enige mogelijkheid dat je de inhoud kan mailen naar ons? Duizendmaaal sorry!!!!

5 opmerkingen:

  1. jeep zus,
    hilarisch! Vorige zomer moesten we ook veel zeggen dat we hen niet verstonden!!!! een hele goeie truck!!!
    Allé amuseer je daar nog en slaap goed uit! 'k moet zeggen dat ik ook wel moe was de laatste dagen, ik kreeg 's ochtens vroeg een sms en de nacht erop midden in de nacht nog een sms...:-) dikke zoen lesley

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gujttyhujtirirothutyutjjiukkomlfkgjjngjkgklfkfjkghjtgjoihklukljhigiuhkopk
    Dat was juta om te zeggen dat alles heel mooi vindt!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Peruaantje,
    'k Zie dat je het daar al goed stelt en volop van de zon aan het genieten bent! Jaloers, banèèèèèè...
    Geniet er nog van en hopelijk wordt ja niet te misselijk van je krinkel de winkel in de bergen en krijg je niet teveel last van de hoogte: vooral goed blijven ademen!
    Dikke kussen, Bart en lindsey

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hola Stephanie

    Como estas en peru ? Soy tu madre y yo tengo classes de español para hablar bien cuando tu regresses a belgica ! Stephanie daar kijk je van op he . Maar je mama is komen lezen op jou blog bij de vandenberghe'sjes of in het spaans familie Delmonte ! Hier is alles ok , de bomen zijn omgezaagd en het terras is uitgebroken . Er komt een nieuwe omheining en ik moet ook nog typen dat je mama en papa een nieuwe slaapkamer hebben gekocht ! Dus als je thuis komt zal er veel verandert zijn !!! Hopelijk zijn de gras sprietjes al ontkiemt als je thuis komt want nu is het net als of er een bom ontploft is in de tuin . Zaterdag zijn we met Eddy en Martine gaan chinezen in Gids . Het was om de vingers af te likken en voor herhaling vatbaar ! We hebben de foto's gezien van jou en Annelies van het drinken van Inca Kola , aan jullie gezicht te zien dachten we dat er alcohol in zat , maar volgens Adriana (Ecuador en getrouwd met Steve die nu aan het typen is ) is dit gewone Limonade ! Je wist niet he dat ik (mama) zo goed spaans sprak !? Te quiero mucho tu mama Carine y papa Willy Groetjes van het thuis front en van de familie Vandenberghe Wilfried en Katrien en de reste ! Je mag ons (Steve) ook altijd mailen hoor : vandenberghe.steve@telenet.be

    CHAO

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aha! hier is de spaanse brief dus!! papa zei er iets van, mara ik wist echt niet waarover hij het had!

    Inca kola is idd gewoon limonade, maar zo slecht! suikerzoet, niets voor mij!!

    de tuin...terras er uit of wat?? ik wist zelfs niet dat dat de bdoeling was! en de slaapkamer...tja het mocht wel eens he :-)

    Proficiat met het spaans! maar goed dat je een vertaalster van dienst hebt! ik moet toegeven dat ik eigenlijk te weinig spaans hier praat. we troepen hier nogal samen met europeanen, dus alles is int engels te doen. alleen op project en op straat spreek ik spaans.... Maar als jij het leert tegen dat ik thuis kom, kunnen we thusi altijd spaans spreken tegen elkaar ;-)

    hasta luego!

    BeantwoordenVerwijderen